Fiskars-konserni nimittää Jan D. Oker-Blomin kehittämään Fiskarsin ruukkia

Fiskars Oyj Abp
29.2.2024 klo 8.30

Fiskars-konserni nimittää Jan D. Oker-Blomin vahvistamaan yhtiön yhteiskuntasuhteita ja vastaamaan Fiskarsin ruukin kehittämisestä 1.3.2024 alkaen. Hän raportoi tehtävässään talousjohtaja ja varatoimitusjohtaja Jussi Siitoselle.

Oker-Blom siirtyy Fiskars-konserniin Loviisan kaupunginjohtajan virasta, jossa hän on työskennellyt vuodesta 2017 lähtien.

”Olen iloinen voidessani toivottaa Janin tervetulleeksi Fiskars-konserniin ja erityisesti vastaamaan Fiskarsin ruukin kehittämisestä. Vuonna 1649 perustettu Ruukki on suomalaisen teollisuuden edelläkävijä, jossa tekemisen, luomisen ja yhteisöllisyyden perinne näkyy ja tuntuu vielä tänä päivänä. Fiskarsin ruukilla on kuitenkin valtavasti potentiaalia kasvaa kiinnostavana asuinpaikkakuntana ja ympärivuotisena matkailukohteena. Olen vakuuttunut, että hänen johdollaan ja energiallaan voimme hyödyntää tämän potentiaalin ja tehdä Ruukista yhden Suomen vetovoimaisimmista kohteista”, Fiskars-konsernin toimitusjohtaja Nathalie Ahlström sanoo.

”Jan D. Oker-Blom tulee vahvistamaan myös Fiskars-konsernin yhteiskuntasuhteita. Hän tuo mukanaan laajan ymmärryksen erilaisista yhteiskunnallisista toimijoista ja omaa hyvät verkostot näiden kanssa toimimiseen. Hänen roolinsa on omalta osaltaan kehittää tärkeitä yhteiskuntasuhteitamme myös Fiskarsin ruukin ulkopuolella”, Ahlström jatkaa.

”Olen erittäin innoissani päästessäni osaksi Fiskars-konsernin ja ruukkikylän 375-vuotista taivalta. Yhtenä läntisen maailman vanhimmista brändeistä ja yrityksistä Fiskars edustaa laatua, vastuullisuutta ja suomalaisuutta parhaimmillaan. Urapolkuni punaisena lankana on ollut yhdistää yhteiskunnallista toimintaa liiketaloudelliseen ja etenkin luovaan talouteen, eli luovasta osaamisesta ja luovista aloista syntyvään liiketoimintaan”, sanoo Jan D. Oker-Blom.

”On kunnia aloittaa tehtävässäni juuri ruukin 375-juhlavuotena. Muotoilu ja taide ovat erityisen lähellä sydäntäni, ja odotan innolla monia juhlavuoden tapahtumia kuten kesäkuukausien ajan kolmatta kertaa järjestettävää Fiskars Village Art & Design Biennalea. Koen, että Fiskarsin ruukki on historiansa, ympäristönsä ja sijaintinsa puolesta ainutlaatuinen kokonaisuus. Se on piiloteltu helmi, joka ansaitsee tulla löydetyksi myös kansainvälisesti”, Oker-Blom jatkaa.

Liitteet:

Jan D. Oker-Blomin CV
Kuvia median käyttöön

Fiskars-konserni
Fiskarsin ruukki
Lehdistötiedote: Fiskars juhlii 375-vuotista taivaltaan

Lisätiedot medialle:
Fiskars-konsernin mediasuhteet: press@fiskars.com, puh. +358 40 553 3151 (klo 8-16)

Fiskars Group lyhyesti

Fiskars-konserni (FSKRS, Nasdaq Helsinki) on globaali yhtiö, jonka designvetoiset brändit ovat läsnä kodeissa, puutarhoissa ja ulkoillessa. Brändeihimme kuuluvat muun muassa Fiskars, Georg Jensen, Gerber, Iittala, Moomin Arabia, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood. Brändimme ovat läsnä yli 100 maassa, meillä on lähes 450 omaa liikettä ja noin 7 000 työntekijää. Liikevaihtomme oli 1,1 miljardia euroa vuonna 2023.

Meitä yhdistää tavoitteemme luoda edistyksellistä muotoilua, joka tekee arjesta ainutkertaista. Vietämme 375-vuotisjuhlavuottamme vuonna 2024. Vuodesta 1649 lähtien olemme suunnitelleet ajattomia, toimivia ja kauniita tuotteita, edistäen samalla innovaatioita ja kestävää kasvua.

Lue lisää: www.fiskarsgroup.com/fi